Hollywood Stílusában

A mai napon nagy örömhírre ébredhettünk, hiszen Nemes Jeles László filmje, a Saul fia címmel megnyerte a Golden Globe díjat, a legjobb idegen nyelvű film kategóriában. Dupla boldogság, hiszen eddig magyar film soha sem nyert ezen a nemes díjátadón.

image.aspx
Ezen felbuzdulva, egy olyan cikkel szeretnék kedveskedni, ami bemutatja, hogyan kapcsolódott össze Hollywood a divattal, vagy a divat Hollywood-dal.

A 30-as években Hollywood a divat egyik fellegvára volt. A moziba járás az egyik legkedveltebb időtöltés volt, és a filmvásznon látott csillogó ruhák segítettek megfeledkezni a gazdasági világválságról, majd az Európában dúló háborúról.

A ferde szabásnak, a szaténnak, a Jean Harlow – stílusú estélyi viseletnek és Katharine Hepburn lezser megjelenésének számtalan csodálója támadt.
A Tarzan filmek után megnőtt a kereslet az állatmintás ruhák iránt.
Az 1932-es Letty Lynton című filmben egy fehér pamutból készült organdi- összeállítás vitte el a pálmát.
A Joan Crawford által viselt hosszú, bő ujjú ruha hozzájárult a Schiaparelli-nél oly fontos párnázott vállvonal népszerűvé válásához.

vivien-leigh-2

A Letty Lynton-ruha a legendás hollywoodi jelmeztervező Adrian Gilbert kreációja. A kor befolyásos hollywoodi tervezői közé tartozott még Edith Head, Travis Benton, és Walter Plunkett.

A manhattani felső tízezer tagjairól szóló, “A nők” című 1939-es filmben Adrian minden szereplőnek sajátos, egyéni megjelenést tervezett. A filmet fekete-fehérben forgatták, ám a nagy szenzációt keltő “divatbemutató jelenet”-et, amelyben Adrian avantgárd ruháit lehetett látni, színesben vetté330px-Poster_-_Women,_The_01k fel. A szereplők által hordott hetyke kalapok, hatalmas népszerűségre tettek szert az Egyesült Államokban.

Hollywood azért is gyakorolhatott egyre nagyobb befolyást a divatiparra, mert a tervezőknek olyan ruhákat kellett készíteniük, amelyek a film premierjén érvényes trendeket előlegeztek meg. A kereskedők ezután lemásolták a modelleket, és az amerikai dizájn így fokozatosan szakadni el Párizstól.
A 30-as évek “történelmi” couture-stílusai például a hollywoodi jelmezektől kölcsönözték.

Mi, divattervezők nem élhetünk többé a mozi nélkül, mint ahogy a mozi sem élhet nélkülünk. Egymás ösztöneit erősítjük.”
Lucien Lelong francia couture szobrász.

Lucien-Lelong

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s